So neue test ausgeführt um neue inseln zu erstellen.

• In the middle of the job, I was finally able to make progress..

My editor has been able to create a new map, it can be played but it's still empty, I still have to add some important objects before launching my editor to the public. At least, resources!

This week I analyzed the claypit in 1701, and here is the result :

&random=111497018&maxWidth=0&embedded=0#imageAnker_6904

===========================================================================

Claypit in 1701 isd & isc :

---------------------------------------------------------------------------

1. saved in m_HIDManager in ISD file

• Folder number Random?
      but the pattern is : 00 3C NN NN
      where NN NN is random number (?)
    • m_GUID is 3150
    • mPosition written in 3DVector (12 bytes data)
      But used only X and Z
      Where the Y is always 00 0A 00 00 ---- I didn't check all files, but so far everything is okay
      X = 0, Z = 0 is the left-bottom of map (if we look from the top view)
      But i don't know the max --- it's not like Texture UV (I'll test later)

2. In m_Grid this data is written in 6x6 tiles with the value NN NN 3C 40

Same pattern as above but in little endian format

But even though the data in m_Grid is not the same as m_HIDManager, this claypit is still works.

I don't know, I have to say that they made a mistake, or they are good at handling the non-synchronization of data.

I prefer to say : they are good in anticipation

3. Another data is ini ISC file in HIDObjectConfigs

• varname : 'k' ---> value is 00 3C NN NN but written ini decimal
    • in folder 'v' ---> HID has the same value with the 'k'

4. In NeutralObjectConfigList

• There are many 'i' ... and one of them has a data in 'GUID' that hold a number 3150

So far, i don't know what is the relationship all of them

But when I tested in my editor with some non-synchronization data it works!..

=============================================================================

• Hello everyone... in the past two weeks I was really busy at work.

I want to keep updating so that this forum stays alive.

But however I also have to stay alive by staying focused on work. :D

Now finally I have more free time, and I want to tell you guys that I have successfully added resources into my island.

&random=2084846874&maxWidth=0&embedded=0&thumbnail=medium

In the picture above I was wrong in texture ID, but it has been fixed.

&random=1882042801&maxWidth=0&embedded=0&thumbnail=medium

Unfortunately, there was a problem in my editor's performance, my CPU works too hard.

I had to fix this first before my editor really became more complicated.

After several attempts at optimization, I found a significant way

even though I'm not sure about its performance if it is used for editing 256*256 island.

Let's see what I can do..

• Hi Snow..

That was my plan before...

But I'm sorry... I have to tell the bad news. The most terrible thing in this world happened to me. November 2, 2018 shortly after uploading my first patch, there was a rainstorm (it was in my rainy season in my place) That rainstrom was really worse than usual so that so many trees fell. Electricity in my place suddenly went out ... the electricity officer in my town immediately took action and not too long, just a few hours, then the electricity turned on again ..

This is not a story of natural disasters ... Physically I'm fine ... The terrible thing I mean is when I turned on my PC, suddenly my hard drive is unreadable, I have 2 hard drives, 1 for the system and 1 for work data.. I lost my work data up to 4TB ... Yes ... The editor source code and all of the work data ... including my important work data in my real life .. I've tried to visit various service centers ... my data can't returned. I've been depressed for this two months.

I deleted the download link on Google Drive, and the tutorial on YouTube because I was afraid that many people hoped it would continue to develop as I promised in the tutorial video. while, that's impossible.

The only information left about that editor is just what is in my head, and the only record of that is what I wrote in this forum.

Actually I want to rewrite the program while still fresh in my mind, but I have to prioritize the work in my real life. So I can't promise, how long. Once again, I'm sorry, because I've disappointed you guys.

BTW.. Happy new year for you guys..

Best regards,

Leadron

Oki das ist mehr als ärgerlich hatte es gar nicht gesehen, in meinem Stress daher jetzt erst eine Übersetzung.

Hallo Schnee....

Das war mein Plan, bevor ich.....

Aber es tut mir leid..... Ich muss die schlechten Nachrichten erzählen. Das Schlimmste auf dieser Welt ist mir passiert. 2. November 2018 kurz nach dem Hochladen meines ersten Patches gab es einen Regensturm (es war in meiner Regenzeit an meiner Stelle) Dieser Regenstrom war wirklich schlimmer als sonst, so dass so viele Bäume fielen. Der Strom an meiner Stelle ging plötzlich aus.... der Elektrizitätsoffizier in meiner Stadt ergriff sofort Maßnahmen und nicht zu lange, nur ein paar Stunden, dann wurde der Strom wieder eingeschaltet....

Dies ist keine Geschichte von Naturkatastrophen.... Körperlich geht es mir gut.... Die schreckliche Sache, die ich meine, ist, als ich meinen PC einschaltete, plötzlich ist meine Festplatte unlesbar, ich habe 2 Festplatten, eine für das System und eine für die Arbeitsdaten.... Ich habe meine Arbeitsdaten bis zu 4TB verloren..... Ja..... Der Quellcode des Editors und alle Arbeitsdaten.... einschließlich meiner wichtigen Arbeitsdaten in meinem wirklichen Leben... Ich habe versucht, verschiedene Service-Center zu besuchen.... meine Daten können nicht zurückgegeben werden. Ich war für diese zwei Monate deprimiert.

Ich habe den Download-Link auf Google Drive und das Tutorial auf YouTube gelöscht, weil ich Angst hatte, dass viele Leute hofften, dass es sich weiter entwickeln würde, wie ich es im Tutorial-Video versprochen habe. Das ist aber unmöglich.

Die einzigen Informationen, die über diesen Editor übrig bleiben, sind genau das, was in meinem Kopf ist, und der einzige Datensatz davon ist das, was ich in diesem Forum geschrieben habe.

Eigentlich möchte ich das Programm neu schreiben, während ich noch frisch im Kopf bin, aber ich muss die Arbeit in meinem wirklichen Leben priorisieren. Also kann ich nicht versprechen, wie lange. Noch einmal, es tut mir leid, denn ich habe euch enttäuscht.

Übrigens.... Frohes neues Jahr für euch Jungs....

Mit freundlichen Grüßen

Leadron

• Hey I jumped on board too, this is very bad that your drive got lost, yes it's me, the one on the dev forums asking for an island editor, Ive sent you some messages on annopool, I also have to keep short its late atm, also I did some other editing stuff with some advanced scenario scripts but also managed to import a castle from anno 1404 to anno 1701!! man this was a real lot work.

Anyways I really hope you will redevelop the program, and make good backups this time, this time I can help you analyze the data too, ive been digging into this format too, while you might be rebuilding the program, I will anyways try to tweak and update your existing island editor by adding new entries to the objects from the game because it only loads a few objects :)

Please see annopool, but I guess you prefer continue talk here, let me know, and yeah the place is getting a little busier now.

Hmm nice, soon I got vacation if it gets approved, this will be the perfect opportunity to start working on a follow up campaign on the Sunken Dragon, afterall Del Toro escaped and Grace bonnet was never actually found dead and the pirate boss still has unfinished business, plus I want the mayans to play a bigger role, my plan is that they will assemble a force to stop you in your tracks :)

Hey, ich bin auch an Bord gesprungen, das ist sehr schlimm, dass deine Festplatte verloren gegangen ist, ja, ich bin es, das in den Dev-Foren, das nach einem Insel-Editor gefragt hat, ich habe dir ein paar Nachrichten auf annopool geschickt, ich muss mich auch kurz fassen, auch habe ich einige andere Bearbeitungen mit einigen fortgeschrittenen Szenario-Skripten gemacht, aber es ist mir auch gelungen, ein Schloss von anno 1404 bis anno 1701 zu importieren! man das war wirklich viel Arbeit.

Wie auch immer, ich hoffe wirklich, dass du das Programm neu entwickelst und diesmal gute Backups machst, diesmal kann ich dir helfen, die Daten zu analysieren, ich habe auch in dieses Format gegraben, während du das Programm neu bauen könntest, ich werde sowieso versuchen, deinen bestehenden Inseleditor zu optimieren und zu aktualisieren, indem ich neue Einträge zu den Objekten aus dem Spiel hinzufüge, weil es nur ein paar Objekte lädt :)

Bitte sehen Sie annopool, aber ich schätze, Sie ziehen es vor, hier weiter zu reden, lassen Sie es mich wissen, und ja, der Ort wird jetzt ein wenig belebter.

Hmm nett, bald bekam ich Urlaub, wenn es genehmigt wird, das wird die perfekte Gelegenheit sein, um mit der Arbeit an einer Folgekampagne über den versunkenen Drachen zu beginnen, schließlich entkam Del Toro und Grace Motorhaube wurde nie wirklich tot aufgefunden und der Piratenboss hat immer noch unerledigte Geschäfte, und ich möchte, dass die Mayans eine größere Rolle spielen, mein Plan ist, dass sie eine Kraft aufbauen, um dich auf deinen Spuren zu stoppen :)

• My plan is to continue where Leadron left off

I can't edit the program itself because the source does not exist anymore but that doesn't stop me from adding new data to the editor, I have been working on adding more game objects to the editor, I finished adding all game animals, unfortunately I can't change the look of the animals in the editor visually, but it works now, some animals need additional parameters, but that is fine tuning work for later

KBt5pYa.jpg

mMZACmy.jpg

Once all objects have been added, you can make fairly good island edits in anno 1701, this is my plan to make the second expansion campaign with a follow up story on the sunken dragon :)

• I also made a manual fix for the defect path block layer, since the build blocking layer gets saved correctly, I make a duplicate island file, treat the build blocking layer as if it were the path blocking layer and save that island, then I manually copy the data in a hex editor from the build block layer over the pathblock layer in the target island and then it works, it costs extra effort, but this fix/workaround makes it possible to succesfully edit the island completely :D

edit: on my lists of tests todo, I want to see how big islands can get, my cpu should be able to handle 10Kx10K sized islands with ease.

This is a part of doing tests for a unique anno experience by making an mission where the game solely is being played on inland :D

Property.ini in the data folder got several important settings to ingame objects, its also possible to make animals move around by turning on the roamer(3) setting

In these lines theres also info about the goods stored on a object and available interface buttons, as bringing back a land unit that can found cities in-land is on my to do list :)

Ich habe auch eine manuelle Korrektur für die defekte Pfadblockschicht vorgenommen, da die Baublockschicht korrekt gespeichert wird, ich mache eine doppelte Inseldatei, behandle die Baublockschicht wie die Pfadblockschicht und speichere diese Insel, dann kopiere ich die Daten manuell in einem Hex-Editor von der Baublockschicht über die Pfadblockschicht in der Zielinsel und dann funktioniert es, es kostet zusätzlichen Aufwand, aber diese Korrektur macht es möglich, die Insel erfolgreich komplett zu bearbeiten :D

bearbeiten Sie: auf meinen Listen der Tests ToDo, möchte ich sehen, wie große Inseln erhalten können, mein CPU sollte in der Lage sein, 10Kx10K sortierte Inseln mit Mühelosigkeit zu behandeln.

Dies ist ein Teil der Durchführung von Tests für ein einzigartiges Anno-Erlebnis, indem man eine Mission durchführt, bei der das Spiel ausschließlich im Inland gespielt wird :D D

Property.ini im Datenordner hat mehrere wichtige Einstellungen zu Ingame-Objekten, es ist auch möglich, Tiere durch Einschalten der roamer(3)-Einstellung zu bewegen.

In diesen Zeilen gibt es auch Informationen über die auf einem Objekt gelagerten Waren und verfügbare Interface-Buttons, wie z.B. das Zurückbringen einer Landeinheit, die Städte im Land finden kann, steht auf meiner Aufgabenliste :)

• You asked a very good question.

Well the success of a game does not definitively depend on it's release date and it's amount of base players.

The success of the game genre RTS that I play, success is mostly built upon a good game community, when a game lacks good community, it will simply be easier forgotten.

When a game is stable to play with not many issues and the game is moddable to a certain degree being able to add sufficient content and if it has good multiplayer options, then a game will last for ages, and remakes in the future are much more likely, when a game does not meet 2 or more of these conditions, the community will slowly fade, like happened in Anno 1701 :(

Some games I play are still successful after even 20 years, take age of empires 1 & 2 as example, age of empires 1 got even a definitive edition made past 20 years after its release date, and age of empires 2 got a HD edition and many new expansions, this new work is founded on big mods that players of their community made to add new content to the game.

The age of empires 1&2 games are still very successful and well known even when theyre twice as old as Anno 1701.

Some other example is cossacks 2 which got a remake in 2017, also because the game kept a large community because of good online play and loads of very interesting mods which were gamechanging.

In my point of view, Anno 1701 is a bit a black sheep of the series, this game has always been overshadowed by incompatibility with newer computer operating systems which made many many players have problems starting up the game, also the original game did never offer enough challenge and storyline to satisfy the anno fan, the older anno games, 1503 and 1602 got a larger community compared to this game.

Also other issues of this game were the inability to edit granny 2 3D files and not being able to customize the islands plus the high level of modding expertise needed to edit the technical aspects of the game like the unit's and buildings abilities, overall there was not enough material and initiative to make really successful new content for this game.

Your options to make new content for Anno 1701 were very limited despite that the game had an mission editor, but you could only make a different island setup and adjust some general game settings/goals, there was never real challenge to make new campaigns and add new exiting game content.

But if you put the problems aside, the game is really beautiful, the design is colorful, the world is really alive and the computer players are more actively engaging in gameplay diplomatics and special game content was made to give an extra touch to the missions.

To be very honest, since anno 1404, you could clearly see that the sunflowers design company left as game designer at this point in this game's series.

Maybe I sound like a negative critic, but the scene in anno 1404 is less colorful, and more dull and flat, like motionless water. I know its beautiful, but the core of this game is a totally different atmosphere, its more relaxing and peaceful and more realistic and I appreciate that, since those times there were more critics and there should be more focus on realism.

But now back to Anno 1701, this game has lots of great modding potential and since the release of this island editor, everything has changed, I also made the dice roll to makers of a 3D conversion program online which can convert 100s of 3D file formats to challenge them to decipher the Granny 3D 2.0 program, if this works, the work will be complete :)

I've looked far and wide into the game mechanics of Anno 1701 and once you got a certain level of understanding of the gamefiles and game mechanics you come to realize that this game can be edited in more ways than any other Anno game. Anno 1701 got a labyrinth of gamefiles, but I made connection to most of them now, and you can add great new stuff to this game if its done right, also the scripting engine of this game (ABL files) is far superior to any other Anno game ever made, you can almost edit every aspect of the game with mission scripts, also mission script commands and also the entire interface can be edited, you can even add or remove game buttons when done properly. This way I made it possible to build an asian warehouse with the build warehouse button if you loaded a seamine on board, but also the objecs theirselves got many editing secrets that are spread throughout the gamefiles.

DEAP 1701 has been an nice attempt to add more buildings to the game, but in the end its just and extended use of the city building mode thats available in the original game without expansion, so the fun was short lived.

My mission is to delve deep into the gamecore by making very interesting edits to the gamefile to add new challenging game content, but also to use existing functions in a different way so that new game content gets created in such way that something new gets added with the core mechanics of something that exists.

The goal of the new add-on is to not just make some new series of missions, but also to make a new display of possibilities in Anno 1701 by not just adding new buildings by just unlocking them in some menu, but by giving them actual functionality rather than graphical beautification of the gamescene, the sunken dragon did some nice display of what I meant, and my goal is to continue the story in such way that it are not just some new missions, but also to see that Anno 1701 can be played like no other game by introducing a new land unit that can found a new city on the inland of an island and not on shore, this is just a example of the new exiting land combat plans I have in mind as some of the missions will be exclusively played on land, which will be unique to all old anno games before 2070.

DEAP 1701 gave a clear indication of that players want to play as foreign cultures, and one of my goals is to implement that gameplay for them by making a new actual city buildup game structure rather than a static menu where you can pick asian buildings from without real unlocking requirements, its work I like to put into this game and the sunken dragon also displayed that islands can be seamlessly connected into one bigger island, which is also somehing I want to continue focus on, because you can divide a bigger island into several regions, but those are far away plans.

Also another thing, I managed to export 3D objects from Anno 1404 to Anno 1701 but it required some good amount of effort to make this work, so who knows, perhaps I can bring the Mediterranean items into this game, because despite the time difference, these contents will still fit quite well into Anno 1701, else some bushes and other nature objects and animals etc can still be transported to Anno 1701 to make the content bigger :)

The game also got some polling options and some advanced scripts can check what answer you gave, so you can also make a mission where you must make (diplomatic) decisions or add variability to the game's outcome, well anyways I can keep going on talk, but it's better if I keep working on the game's content, also my mod will be accompanied by a normally working version of the game's executable, so it will be easy to play on windows 10 (& 64 bit) versions, so that will tackle all compatibility issues in advance.

Hopefully I motivated my answer enough, and even if the project wont have a large public, the public that it will have, even if it are just 20 people will have a very nice anno experience and that's what im doing it for, for the diehard anno fans and my goal is not to reach an as large possible audience as possible. I rather go for quality rather than quantity.

Maybe one day, the author of the island program will come back, I hope, but if he does, his program is gonna be great and the foundation for more anno modding fun, because of him, there is now a section of anno 1701 islands on annopool, and that selection I intend to work on too, by adding also some asian style empty islands, to make more specific missions and let people have fun again :)

Du hast eine sehr gute Frage gestellt.

Nun, der Erfolg eines Spiels hängt nicht endgültig vom Erscheinungsdatum und der Anzahl der Basisspieler ab.

Der Erfolg des Spielgenres RTS, das ich spiele, der Erfolg basiert meist auf einer guten Spielgemeinschaft, wenn es einem Spiel an guter Gemeinschaft mangelt, wird es einfach leichter vergessen werden.

Wenn ein Spiel stabil ist, um mit nicht vielen Problemen zu spielen, und das Spiel bis zu einem gewissen Grad modifizierbar ist, um genügend Inhalt hinzufügen zu können, und wenn es gute Mehrspieleroptionen hat, dann wird ein Spiel ewig dauern, und Neuauflagen in der Zukunft sind viel wahrscheinlicher, wenn ein Spiel nicht 2 oder mehr dieser Bedingungen erfüllt, wird die Gemeinschaft langsam verblassen, wie in Anno 1701 geschehen :(

Einige Spiele, die ich spiele, sind auch nach 20 Jahren noch erfolgreich, nehmen Sie das Alter der Imperien 1 & 2 als Beispiel, das Alter der Imperien 1 erhielt sogar eine endgültige Ausgabe, die in den letzten 20 Jahren nach ihrem Veröffentlichungsdatum erstellt wurde, und das Alter der Imperien 2 erhielt eine HD-Ausgabe und viele neue Erweiterungen, diese neue Arbeit basiert auf großen Mods, die Spieler ihrer Community gemacht haben, um dem Spiel neue Inhalte hinzuzufügen.

Die 1&2-Spiele im Zeitalter der Imperien sind immer noch sehr erfolgreich und bekannt, auch wenn sie doppelt so alt sind wie Anno 1701.

Ein anderes Beispiel ist Cossacks 2, das 2017 ein Remake erhielt, auch weil das Spiel eine große Community wegen des guten Online-Spiels und vieler sehr interessanter Mods, die sich änderten, behielt.

Aus meiner Sicht ist Anno 1701 ein bisschen ein schwarzes Schaf der Serie, dieses Spiel stand immer im Schatten der Inkompatibilität mit neueren Computer-Betriebssystemen, die viele Spieler Probleme beim Start des Spiels hatten, auch das ursprüngliche Spiel bot nie genug Herausforderung und Handlung, um den Anno-Fan zufrieden zu stellen, die älteren Anno-Spiele, 1503 und 1602 erhielten eine größere Community im Vergleich zu diesem Spiel.

Auch andere Probleme dieses Spiels waren die Unfähigkeit, Oma 2 3D-Dateien zu bearbeiten und die Inseln nicht anpassen zu können, sowie das hohe Maß an Modding-Expertise, das erforderlich ist, um die technischen Aspekte des Spiels zu bearbeiten, wie die Fähigkeiten der Einheit und der Gebäude, insgesamt gab es nicht genug Material und Initiative, um wirklich erfolgreiche neue Inhalte für dieses Spiel zu erstellen.

Deine Möglichkeiten, neue Inhalte für Anno 1701 zu erstellen, waren sehr begrenzt, obwohl das Spiel einen Missionseditor hatte, aber du konntest nur ein anderes Insel-Setup erstellen und einige allgemeine Spieleinstellungen/Ziele anpassen, es gab nie eine echte Herausforderung, neue Kampagnen zu erstellen und neue aufregende Spielinhalte hinzuzufügen.

Aber wenn man die Probleme beiseite legt, ist das Spiel wirklich schön, das Design ist bunt, die Welt ist wirklich lebendig und die Computerspieler engagieren sich aktiver in der Gameplay-Diplomatik und spezielle Spielinhalte wurden erstellt, um den Missionen eine zusätzliche Note zu verleihen.

Um ganz ehrlich zu sein, seit Anno 1404 konnte man deutlich sehen, dass die Firma sunflowers design company an dieser Stelle in der Serie dieses Spiels als Game Designer ausgeschieden ist.

Vielleicht klinge ich wie ein negativer Kritiker, aber die Szene im Jahr 1404 ist weniger bunt, und stumpfer und flacher, wie bewegungsloses Wasser. Ich weiß, dass es schön ist, aber der Kern dieses Spiels ist eine ganz andere Atmosphäre, es ist entspannender und friedlicher und realistischer, und ich schätze das, seit damals gab es mehr Kritiker und es sollte mehr Wert auf Realismus gelegt werden.

Aber jetzt zurück zu Anno 1701, dieses Spiel hat viel großes Modding-Potenzial und seit der Veröffentlichung dieses Inseleditors hat sich alles geändert, ich habe auch die Würfel zu den Machern eines 3D-Konvertierungsprogramms online gemacht, das 100s von 3D-Dateiformaten konvertieren kann, um sie herauszufordern, das Granny 3D 2.0-Programm zu entschlüsseln, wenn das funktioniert, wird die Arbeit abgeschlossen sein :)

Ich habe mir die Spielmechanik von Anno 1701 ausgiebig angesehen und sobald man ein gewisses Maß an Verständnis für die Spieledateien und Spielmechaniken hat, stellt man fest, dass dieses Spiel auf mehr Arten bearbeitet werden kann als jedes andere Anno-Spiel. Anno 1701 bekam ein Labyrinth von Spieledateien, aber ich habe jetzt eine Verbindung zu den meisten von ihnen hergestellt, und man kann diesem Spiel großartige neue Dinge hinzufügen, wenn es richtig gemacht wird, auch die Skript-Engine dieses Spiels (ABL-Dateien) ist weitaus besser als jedes andere Anno-Spiel, man kann fast jeden Aspekt des Spiels mit Missionsskripten bearbeiten, auch Missionsskriptbefehle und auch die gesamte Oberfläche kann bearbeitet werden, man kann sogar Spielknöpfe hinzufügen oder entfernen, wenn man sie richtig gemacht hat. Auf diese Weise habe ich es ermöglicht, ein asiatisches Lager mit dem Button Lager bauen zu bauen, wenn man eine Seemaschine an Bord geladen hat, aber auch die Objekte selbst haben viele Bearbeitungsgeheimnisse, die in den Spieledateien verteilt sind.

DEAP 1701 war ein netter Versuch, dem Spiel mehr Gebäude hinzuzufügen, aber am Ende war es eine gerechte und erweiterte Nutzung des Stadtbaumodus, der im Originalspiel ohne Erweiterung verfügbar ist, so dass der Spaß nur von kurzer Dauer war.

Meine Mission ist es, tief in den Gamecore einzutauchen, indem ich sehr interessante Änderungen an der Gamefile vornehme, um neue herausfordernde Spielinhalte hinzuzufügen, aber auch, bestehende Funktionen auf eine andere Art und Weise zu nutzen, so dass neue Spielinhalte so erstellt werden, dass etwas Neues mit der Kernmechanik von somethin hinzugefügt wird.

• I also made a manual fix for the defect path block layer, since the build blocking layer gets saved correctly, I make a duplicate island file, treat the build blocking layer as if it were the path blocking layer and save that island, then I manually copy the data in a hex editor from the build block layer over the pathblock layer in the target island and then it works, it costs extra effort, but this fix/workaround makes it possible to succesfully edit the island completely :D

Why do you fix it in a hex editor? I have created an .exe file to fix that error :D

Here are the links :

Uploaded at Annothek.net (filebase)

or

Uploaded at Annopool.de

• The question is, to what extent is the effort still worthwhile? Especially now, when the year 1800 is just around the corner and the year 1701 is not played much.

Even if the work is great, no question about it, but I think it comes a few years too late, Unfortunately

Thank you for your appreciation.

Once again I say ... yes I know that it's already 10 years late,

I only discussed this as a note for people who want to analyze any version of ANNO isd files.

I try to provide this ANNO 1701 Island editor for ANNO 1701 fans since no one has made it since ANNO 1701 was released

and hope that this is useful even if only for a few people :)

Vielen Dank für Ihre Anerkennung.

Noch einmal sage ich... ja, ich weiß, dass es schon 10 Jahre zu spät ist,

Ich habe dies nur als Hinweis für Leute diskutiert, die jede Version von ANNO-ISD-Dateien analysieren wollen.

Ich versuche, diesen ANNO 1701 Island Editor für ANNO 1701 Fans zur Verfügung zu stellen, da niemand es geschafft hat, seit ANNO 1701 veröffentlicht wurde.

und hoffe, dass dies nützlich ist, wenn auch nur für ein paar Leute :)

• Good to see your back :D

Lol how could I have missed that program :D thanks!

And yeah I hope that with the new cool content, it might attract more players to anno 1701 again, the scripts also got some really interesting options, there is a gamefile called polling.abl it was originally intended for people to test anno during development, but these scripts can check given answers by players during gameplay, and there is also some scripting to allow the clicking/toggling of certain interface buttons to be a condition to execute an action, so this makes it possible to make a mission that has different outcomes depending on the responses you give to requests from the ai players, this can be fun

ABL scripts and island editing go side by side, as you can use abl scripts to change GUID's of built items to something else, also the mission in the sunken dragon where you see the huge asian town, it got some asian troops, want to explore if it has attack graphics, I could add more foreign units to the game.

One very important question how did you make the ISE files, you have any specific tool for that? that would make it easier for me to make the new ISE files, currently ive manually written 84 ISE files in a hex editor lol, but I really hope you got some ISE making tool, this would save huge effort, please let me know :D

Schön, das du zurück bistn :D

Lol, wie könnte ich dieses Programm verpasst haben :D danke!

Und ja, ich hoffe, dass es mit dem neuen coolen Inhalt mehr Spieler nach Anno 1701 locken könnte, die Skripte haben auch einige wirklich interessante Optionen, es gibt eine Spiel-Datei namens Polling.Abl es war ursprünglich für Leute gedacht, um anno während der Entwicklung zu testen, aber diese Skripte können gegebene Antworten von Spielern während des Spiels überprüfen, und es gibt auch einige Skripte, um das Klicken/Umschalten bestimmter Interface-Buttons als Bedingung für die Ausführung einer Aktion zu ermöglichen, so dass es möglich ist, eine Mission mit unterschiedlichen Ergebnissen zu erstellen, abhängig von den Antworten, die Sie auf Anfragen von den ai-Spielern geben, dies kann Spaß machen.

ABL-Skripte und Inselbearbeitung gehen Seite an Seite, da man mit Abl-Skripten GUID's von gebauten Elementen in etwas anderes verwandeln kann, auch die Mission im versunkenen Drachen, wo man die riesige asiatische Stadt sieht, sie hat einige asiatische Truppen, will erforschen, ob sie Angriffsgrafiken hat, ich könnte dem Spiel mehr ausländische Einheiten hinzufügen.

Eine sehr wichtige Frage, wie Sie die ISE-Dateien gemacht haben, Sie haben ein spezielles Werkzeug dafür? das würde es mir leichter machen, die neuen ISE-Dateien zu erstellen, derzeit habe ich 84 ISE-Dateien manuell in einem Hex-Editor lol geschrieben, aber ich hoffe wirklich, dass Sie ein ISE-Herstellungswerkzeug bekommen haben, das würde großen Aufwand sparen, lassen Sie es mich bitte wissen :D

• Sent on annopool a reply, hopefully I can get the ISE editor from you, then I can make better objects, because all objects look the same now lol, can be confusing

Also, would it be possible to load larger textures for the terrain that are more detailed? currently it are pixelated 128x128 ones

edit: I attached the data&settings that I crafted for your editor, I started from scratch again, so the language file and objects settings file were rewritten too

Auf annopool eine Antwort gesendet, hoffentlich kann ich den ISE-Editor von Ihnen bekommen, dann kann ich bessere Objekte machen, weil alle Objekte jetzt gleich aussehen lol, kann verwirrend sein.

Wäre es auch möglich, größere Texturen für das Gelände zu laden, die detaillierter sind? derzeit sind es 128x128 Pixel.

Bearbeiten: Ich habe die data&settings, die ich für deinen Editor erstellt habe, angehängt, ich habe wieder von vorne angefangen, also wurden auch die Sprachdatei und die Objekteinstellungsdatei neu geschrieben.

• I can understand how annoying the crash was, had something similar with my data disk years ago....there is nothing worse.

I've edited your posts for those who speak less english (like myself) and translated the texts by Deepl, but not revised again so it might be that the german texts are a bit strange to read.

But we don't close a door to people who don't speak German or of another nationality, race or the like, the I-Net has possibilities like Deepl and Anno is a game across borders, even if we're always accused of being a forum of rights who still make the Hitler salute here, the next one who writes something like that may then be confronted with corresponding authorities, but that's only on the sidelines, so hat off to your work and don't worry you're welcome here and it's also read what you write.

Anno 1701 is basically one of the better Anno, especially since it has the best AI in the game to date, and much closer to Anno 1800 than one of the others. Whether Anno 1800 will be the "Schlager" at all you have to wait and see.

The text is translated about Deepl and I hope that it is readable for you, at least I had on Steam in the past mostly no problems if I made it so, therefore we are curious on what you tinker there.

Ich kann das nachvollziehen wie ärgerlich der crash war, hatte etwas ähnliches auch mal vor Jahren mit meiner Datenplatte.....es gibt nichts schlimmeres.

Ich habe eure Beiträge mal bearbeitet und für die die weniger englisch können (so wie ich selber) die texte per Deepl übersetzt, allerdings nicht nochmal überarbeitet daher kann es sein das die deutschen Texte etwas komisch zu lesen sind.

Aber wir verschließen keine Tür vor Leuten die nicht deutsch sprechen oder anderer Nationalität, Rasse oder dergleichen sind, das I-Net hat Möglichkeiten wie z.B. Deepl und Anno ist nun mal ein Spiel über Grenzen hinweg, auch wenn uns immer wieder unterstellt wird wir wären eine Forum von Rechten die noch den Hitlergruß hier machen, der nächste der so etwas schreibt darf sich dann mit entsprechenden Behörden konfrontiert sehen, aber das nur am Rande, daher Hut ab vor eurer Arbeit und keine Angst ihr seid hier willkommen und es wird auch gelesen was ihr schreibt.

Anno 1701 ist eigentlich im Grunde mit eins der besseren Anno zumal es die bis heute beste KI im Spiel hat, dazu ist vieles näher an Anno 1800 wie eins der anderen. Ob Anno 1800 überhaupt der "Schlager" wird muss man eh noch abwarten.

Der Text ist über Deepl übersetzt und ich hoffe das er für euch lesbar ist, zumindest hatte ich auf Steam in der Vergangenheit meist keine Probleme wenn ich es so gemacht habe, daher wir sind gespannt auf das was ihr da bastelt.

• Neu erstellte Beiträge unterliegen der Moderation und werden erst sichtbar, wenn sie durch einen Moderator geprüft und freigeschaltet wurden.

Maximale Anzahl an Dateianhängen: 20
    Maximale Dateigröße: 250 MB
    Erlaubte Dateiendungen: APC, JPG, a7s, bmp, career, cfg, csv, dds, exe, foundation, gam, gif, hss, jpeg, jpg, lua, m4a, map, mp3, ogg, pdf, pkm, png, rar, rda, rdu, save, smk, sww, szs, txt, wav, webp, xlsx, xml, zip