Angepinnt Patchnotes

    • Patch

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      Die Patchnotes vom 27.7.2017:

      Hi everyone!

      We launched Aven Colony just two days ago, and have already received a ton of feedback from all you of - thanks a lot for that! We know what you love, and we know what you wish was better, and we'll use this to make the game even better for everyone.

      The first post-launch update is out TODAY and adds in-game language selection along with a slew of bug fixes. Keep reporting any pesky bugs you might find, and we'll keep squashing them. The only thing worse than alien bugs are game bugs, so thanks again for bringing those to our attention.

      We've got some exciting plans for upcoming free content drops that will add new features and content to the game, but rest assured we'll keep collecting any feedback, and tweak and tune the game where we can.

      To change your language in-game, just go to the Options menu, then select the new "Languages" tab at the bottom:

      Changes in this update:
      • -Added a Language panel to the Options tab to let you select your language at runtime rather than using the current language in Windows
      • -Fixed a very rare stability issue related to defeating Hover Guardian robots in the late campaign or in sandbox missions
      • -Made "Steam Cloud Saves" text also grey out if Steam Cloud isn't available
      • -Increased the shadow distance to cover some cases where shadows weren't long enough
      • -Lots of improvements to localized text, especially Russian and German
      • -Fixes to ensure that colonists now say things like "This situation is terrifying!" much less often, and only in dangerous situations
      • -Fixed some issues with the layout of the main menu was suboptimal at some resolutions. We're still aware of some issues with the in-game UI at 1600x1200 and are working to resolve those
      • -Consumer Goods production is now turned off when you run out of Nanites. We are working on a solution to allow Mills and Chemical Plants to generate resources in limited quantities rather than just turning production on or off, but in the meantime, this should help mitigate issues with players running out of Nanites due to Consumer Goods production being left on and chewing through Nanites.
      • -Consumer Goods are now generated much more slowly
      • -Reduced bird squawking volume

      Thank you for being part of the Aven Colony community.

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      Meine Übersetzung ins Deutsche:

      Hey Leute!

      Wir haben Aven Colony vor zwei Tagen veröffentlicht und bereits jede Menge Feedback von euch allen erhalten -Vielen Dank dafür! Wir wissen was ihr mögt und wir wissen was ihr euch wünscht, dass es besser wäre und werden das nutzen um das Spiel für alle besser zu machen.

      Das erste nach-Veröffentlichung Update ist JETZT raus und bringt Ingame Sprachauswahl und einige Bugfixes. Meldet weiter alle Bugs die ihr entdeckt und wir werden sie beheben. Das einzige, was Schlimmer ist als Alien-Bugs (Käfer) sind Spielbugs, also danke dass ihr uns auf sie aufmerksam macht.

      Wir haben einige super Pläne für zukünftige Updates die kostenlose Spielinhalte und neue Features in das Spiel einbringen werden. Aber keine Sorge wir nehmen auch weiterhin jedes Feedback von euch auf und werden das Spiel verbessern wo wir nur können.

      Um die Spielsprache zu ändern müsst ihr in das Optionsmenü gehen und dann am unteren Ende den Tab für die Sprachauswahl auswählen.

      Veränderungen mit diesem Update:
      • -Ein Panel für die Sprachauswahl wurde hinzugefügt, wo du selbst auswählen kannst in welcher Sprache du spielen willst anstatt dass die Windowsspracheinstellung übernommen wird
      • -Ein sehr seltenes Stabilitätsproblem wurde behoben, wenn man in der Kampagne oder im Sandboxmodus Hover Guardian robots (Schwebende Wächterroboter? Soweit habe ich noch nicht gespielt, als dass ich die kennen würde) besiegt hat
      • -Der "Steamcloud Speicherstände" text ist jetzt ausgegraut, wenn die Steamcloud nicht verfügbar ist
      • -Die Schattendistanz wurde vergrößert, um einige Fälle abzudecken, in denen Schatten nicht lang genug waren
      • -Jede Menge Verbesserungen bei der Textlokalisierung, besonders im Russischen und Deutschen
      • -Kolonisten sollten jetzt sehr viel weniger "This situation is terrifying!" rufen und nur in Gefahrensituationen
      • -Probleme, wo das Hauptmenülayout in manchen Bildschirmauflösungen nicht optimal war, wurden behoben. Wir sind uns bewusst das es Probleme bei der Auflösung 1600x1200 gibt und wir arbeiten an einer Lösung
      • -Die Verbrauchsgüterproduktion wird jetzt deaktiviert, wenn die Naniten ausgehen. Wir arbeiten an einer Lösung, wo Mühlen und Chemieanlagen Ressourcen in begrenzten Mengen herstellen anstatt einfach die Produktion an-oder abzustellen, aber in der Zwischenzeit sollte das den Spielern helfen Fälle zu verringern, wo sie keine Naniten mehr haben, weil die Verbrauchsgüterproduktion alle verbraucht
      • -Verbrauchsgüter werden jetzt deutlich langsamer produziert
      • -Die Vögel sind jetzt leiser
      Thank you for being part of the Aven Colony community.
      Aven Colony 1.0.20273 is now live!29. JULI - PAUL T

      Hi everyone -- as mentioned in our update just 2 days ago, we've already received a ton of feedback from all of you - thanks a lot for that! We know what you love, and we know what you want us to improve, and we'll use this to make the game even better for everyone.

      It's only 4 days after launch, but we're pushing as hard as we can to get as many fixes and improvements in your hands as quickly as we can, and I hope our updates demonstrate that.

      Today's update improves performance in addition to some other fixes. This should be particularly noticeable for very large colonies. Although many people experienced no significant performance problems, for those who did, this update should help. In one extremely large colony that a customer kindly sent our way, frame rate improved by roughly 60% when running the game at 8x speed.

      We've also fixed an issue with Hover Guardians and also made sure that Nanites will push food or water out of inventory when storage is full. This helps ensure that if you run into a storage crisis, your Nanite income doesn't get choked off by the storage limit, and you can use your Nanite income to help resolve the situation. Please note this is only the first of several planned imrovements to the inventory and resource conversion systems.

      Again, please bear in mind that we've got some exciting plans for upcoming free content drops that will add new features and content to the game. Rest assured also that we'll keep collecting any feedback, and tweak and tune the game wherever we can.

      Changes in this update:
      • Upgraded the colony's storage systems to prioritize Nanites over food and water (whichever is higher) as long as you need the nanites more than the food or water.
      • Optimized Dispensaries, which were slowing down the game when there were many Dispensaries distributing many enhancers.
      • Optimized achievement updating to consume much less CPU.
      • Optimized colonists looking around for new jobs, which was consuming more CPU in large colonies than intended.
      • Improved Razer keyboard support to highlight the active overlay
      • Improvements to menu layout in the main menu - it now changes its position based on the current resolution aspect ratio
      • Fixed an issue with the Hover Guardian robot where it wouldn't properly obey the game speed in some states
      • Tenari Glacier (campaign): the starting Construction Drone Station, Intake Fan, and Geothermal Generator can now be recycled after you've completed the mission objectives that require you to repair and/or upgrade them. Note that if playing from a saved game, you may need to restart this mission for the change to take effect

      • Verbessert die Speichersysteme der Kolonie, um Nanites über Nahrung und Wasser zu priorisieren (je nachdem, was höher ist), solange man die Naniten mehr braucht als das Essen oder Wasser.
      • Optimierte Dispensaries, die das Spiel verlangsamten, es gab viele Dispensaries, die viele Enhancer verteilten.
      • Optimierte Leistungserweiterung, um viel weniger CPU zu verbrauchen.
      • Optimierte Kolonisten, die sich besser um neue Jobs kümmern, die mehr CPU in großen Kolonien verbrauchten als beabsichtigt.
      • Verbesserte Razer-Tastaturunterstützung, um das aktive Overlay zu markieren
      • Verbesserungen im Menü-Layout im Hauptmenü - es ändert nun seine Position auf der Grundlage der aktuellen Auflösung Seitenverhältnis
      • Ein Problem mit dem Hover Guardian Roboter, der nicht richtig gehorchte die Spielgeschwindigkeit zu ändern in einigen Staaten
      • Tenari-Gletscher (Kampagne): Die Startbau-Drone Station, der Ansauglüfter und der Geothermie-Generator können nun recycelt werden, nachdem Sie die Missionsziele abgeschlossen haben, die Sie benötigen, um sie zu reparieren und / oder zu aktualisieren. Beachten Sie, dass, wenn Sie von einem gespeicherten Spiel spielen, müssen Sie diese Mission neu starten, damit die Änderung wirksam wird
      Ist dieses Zitat eine Andeutung auf die Zukunft?
      "Ja aber ändert ja nichts daran und das finale Update ist ja auch ziemlich umfangreich - und die Anno-Reihe geht ja immer weiter ;)"
      Aven Colony 1.0.20363 is now live!

      Hi everyone!

      It's only been one week since launch, but we've just set our third post-launch update live. Today's update brings lots of bug fixes for localization, game loading, lots of little tuning tweaks, and more!

      Again, please bear in mind that while we're fixing bugs, we're also hard at work on upcoming free content drops that will add new features and content to the game. We'll add that content to the game as soon as it's ready, and we're dying to announce it!

      Changes in this update:
      • Fixed an issue where in some cases, the Load Game dialog wouldn't show all of your saved games
      • Fixed a few issues with auto-save saving locally when "Save to Steam cloud" was set
      • Lots of bug fixes to localized text
      • Fixed an issue with the language sometimes being set to German when you clicked on a social button on the main menu
      • Revamped the "ring" that's drawn when placing Construction Drone Stations (or when you press the "Show Range" button), making them much more visible, especially against arctic backgrounds
      • The Resources overlay now shows the "unexploited" icon for Cargo Pods you haven't yet gathered, making them much easier to find
      • Construction drones: fixed a very rare issue where construction drones could work extremely slowly when recycling their own drone stations, making them appear to be stuck
      • You can no longer recycle or implode your only Construction Drone Station
      • Retail Centers now consume Holo-Units/Service Robots 25% more slowly in large colonies (colonies with 500+ colonists)
      • Trade missions for Holo-Units/Service Robots now return 10 more of that resource each in exchange for each batch of 15 Nanites
      • Fixed an extremely rare bug with inventory not properly updating that could occur when you were low on food, water, and Nanites simultaneously

      Thank you for being part of the Aven Colony community, and for working with us to continually improve Aven Colony.


      • Es wurde ein Problem behoben, bei dem in manchen Fällen das Dialogfeld "Spiel laden" nicht alle gespeicherten Spiele angezeigt hat
      • Es wurden einige Probleme mit der automatischen Speicherung lokal behoben, wenn "Save to Steam Cloud" gesetzt wurde
      • Viele Bug-Fixes zu lokalisiertem Text
      • Es wurde ein Problem mit der Sprache behoben, die manchmal auf Deutsch gesetzt wurde, wenn Sie auf eine soziale Schaltfläche im Hauptmenü geklickt haben
      • Der "Ring", der bei der Platzierung von Bau-Drone-Stationen (oder wenn Sie die Schaltfläche "Show Range" drücken), um sie deutlich sichtbarer zu machen, vor allem gegen arktische Hintergründe
      • Die Resources Overlay zeigt nun das "unerschlossene" Icon für Cargo Pods, das du noch nicht gesammelt hast, was sie leichter zu finden vermag
      • Konstruktionsdrohnen: Ein sehr seltenes Problem, bei dem Konstruktionsdrohnen bei dem Recycling ihrer eigenen Drohnenstationen extrem langsam arbeiten, so dass sie scheinbar feststeckten
      • Du kannst deine einzige Construction Drone Station nicht mehr recyceln oder sprengen
      • Einzelhandelszentren verbrauchen nun Holo-Units / Service-Roboter 25% langsamer in großen Kolonien (Kolonien mit 500+ Kolonisten)
      • Handelsmissionen für Holo-Units / Service-Roboter geben nun 10 weitere dieser Ressource jeweils im Austausch für jede Charge von 15 Nanites zurück
      • Es wurde ein extrem seltener Bug im Inventar behoben das sich nicht richtig aktualisiert hat, wenn niedrige Nahrung, Wasser und Nanites gleichzeitig auftraten.
      Ist dieses Zitat eine Andeutung auf die Zukunft?
      "Ja aber ändert ja nichts daran und das finale Update ist ja auch ziemlich umfangreich - und die Anno-Reihe geht ja immer weiter ;)"
      Aven Colony 1.0.20472 is now live, including the achievement browser, notification fixes, plasma turret fixes, & more!




      Hi everyone!
      Here we go with update #4. As with the previous 3 updates since launch, this update is a patch that brings lots of bug fixes and a few key features.
      Most importantly, we've improved plasma turrets to make their shots far more effective, added an in-game achievement browser (shown above), fixed localization issues, and added several features to make alert notifications less annoying.
      We've also overhauled the icons in the campaign mission list that show the difficulty at which you completed the mission:

      Hallo allerseits!
      Hier nun das 4 te Update. Wie schon bei den bisherigen 3 Updates seit dem Start ist dieses Update ein Patch, der viele Bug-Fixes und ein paar Key Features bringt.
      Am wichtigsten ist, dass wir Plasma-Türme verbessert haben, um ihre Schüsse weit effektiver zu machen, fügte einen In-Game-Performance-Browser hinzu (siehe oben), korrigierte Lokalisierungsprobleme und mehrere neue Features hinzugeügt, um Warnmeldungen weniger lästig zu machen.
      Wir haben auch die Icons in der Kampagnen-Missionsliste überholt, die die Schwierigkeit zeigen, bei der du die Mission abgeschlossen hast:




      However, we're simultaneously working toward Content Drop 1, which will add several new buildings to the game.We're dying to announce it! Stay tuned ... we expect Content Drop 1 sometime in the next 3-6 weeks.We're also hard at work with our partners at Team17 to give you a roadmap that will shed some light on what we're planning over the next few months that will incorporate all your feedback to make Aven Colony even better.

      Allerdings arbeiten wir gleichzeitig an Content Inhalt 1, der dem Spiel mehrere neue Bauten hinzufügen wird. Wir frühen uns es zu verkünden! Bleiben Sie dran ... wir erwarten das der Content Inhalt 1 irgendwann in den nächsten 3-6 Wochen erscheint. Wir sind auch hart an der Arbeit mit unseren Partnern bei Team17, um Ihnen eine Roadmap zu geben, die ein wenig Licht auf das, was wir über den nächsten Monaten planen wirft, für alle die erhaltenen Rückmeldungen, um Aven Colony noch besser zu machen.



      Changes in this update:
      • Added an achievement browser off the main menu. Although Steam shows which achievements you've completed, this browser allows you to see your progress toward completing any achievement -- and also shows off the shiny gold achievement medals we created for PS4 and Xbox One!
      • Tons of fixes to localized text and UI
      • Major improvements to plasma turret shots: shots are now faster, have larger collision spheres, and have better logic to help them hit creep spores and plague spores
      • Re-added the "defeat" stinger music that's supposed to play when you lose the game and the defeat splash pops up
      • Vastly improved the art for the mission completion badges in the campaign mission list; also added tooltips for these
      • Alert notifications now beep much less often: they now must wait a minimum of 40 seconds (of real-time) between playing alert beeps for subsequent notifications of the same type
      • Added a "mute" button to the upper-right corner of all notifications that can automatically pop up. If you get annoyed by a notification popping up too often, just mute the notification and all subsequent notifications of that type will no longer pop up automatically
      • Fixed a bug where placing multiple buildings using the SHIFT key wouldn't show radii for buildings that completed construction during placement (lightning towers, drone stations, plasma turrets)
      • Plague spore microbes: fixed a logic flaw that often prevented microbes from turning left/right in tunnels when they should have been able to, which prevented them from spreading as far through a colony as intended
      • Clicking on a citizen's portrait in the selection pane will now center the camera on them
      • Added a bit of disclaimer text to Vanaar and Sandy Gulch to make clear that they're easier than subsequent missions
      • The nanite indicator tooltip now states when you're manufacturing Consumer Goods. Users sometimes get confused or discouraged by the consistent nanite drain that Consumer Goods manufacturing can cause; this should help make clearer what's happening and what you need to do to fix it


      Änderungen in diesem Update:
      • Einen Achievement Browser im Hauptmenü hinzugefügt. Obwohl Steam zeigt, welche Erfolge Sie fertiggestellt haben, können Sie mit diesem Browser Ihre Fortschritte bei der Erfüllung Ihrer Leistung sehen - und zeigt auch die glänzenden Goldleistungsmedaillen, die wir für PS4 und Xbox One erstellt haben!
      • Tonnen von Korrekturen zu lokalisiertem Text und Benutzeroberfläche
      • Große Verbesserungen bei Plasma-Turm-Schüssen: Schüsse sind jetzt schneller, haben größere Kollisionsphären und haben eine bessere Logik, um ihnen zu helfen, Kriegssporen und Pestsporen zu treffen
      • Re-hinzugefügt die "Niederlage" Stinger-Musik, die spielen soll, wenn Sie das Spiel verlieren und die Niederlage Splash öffnet sich
      • Deutlich verbessert die Anzeige der Abzeichen für die Mission und deren Abschluss der Kampagnen Mission Liste; Dazu wurden auch Tooltips hinzugefügt
      • Alert-Benachrichtigungen sollten nun viel weniger sein: Sie müssen jetzt mindestens 40 Sekunden (von Echtzeit) zwischen dem Abspielen von Warnsignalen für nachfolgende Meldungen desselben Typs warten
      • Es wurde eine "Stumm" -Taste in die obere rechte Ecke aller Benachrichtigungen hinzugefügt, die automatisch auftauchet. Wenn Sie sich durch eine Benachrichtigung ärgern, die zu oft auftaucht, schalten Sie einfach die Benachrichtigung aus, und alle nachfolgenden Meldungen dieses Typs werden nicht mehr automatisch auftauchen
      • Ein Fehler wurde behoben, bei dem die Platzierung mehrerer Gebäude mit dem SHIFT-Schlüssel keine Radien für Gebäude darstellen würde, die den Bau während der Platzierung abgeschlossen haben (Blitztürme, Drohnenstationen, Plasmaschürme)
      • Pest-Sporen-Mikroben: Ein Logikfehler verhindertet, das die Mikroben sich nach links / rechts in Tunneln drehen konnten, wenn sie es hätte tun können, was sie daran hinderte, sich so weit wie möglich durch eine Kolonie zu verbreiten
      • Wenn du auf ein Bürgerporträt im Auswahlfenster klickst, zentrierst du jetzt die Kamera
      • Vanaar und Sandy Gulch im Text hinzugefügt um klar zu machen, dass sie einfacher sind als nachfolgende Missionen
      • Der Nanite-Indikator-Tooltip gibt jetzt an, wann Sie Konsumgüter herstellen. Benutzer wurden manchmal verwirrt oder entmutigt durch die konsequente Nanite Abfluss, den Konsumgüterherstellung verursachen kann; Dies sollte dazu beitragen, klarer zu machen, was passiert und was Sie tun müssen, um es zu beheben
      Ist dieses Zitat eine Andeutung auf die Zukunft?
      "Ja aber ändert ja nichts daran und das finale Update ist ja auch ziemlich umfangreich - und die Anno-Reihe geht ja immer weiter ;)"
      Post-Launch Updates #5 and #6 now live - bug fixes and tuning changes (1.0.20618)

      Hi everyone!

      Post-launch update #5 is now live. This update includes tons of bug fixes, especially for localized text, and many tuning tweaks.

      Keep in mind, we're simultaneously working toward Content Drop 1, which will add several new buildings to the game. We're dying to announce it! Stay tuned ... we expect Content Drop 1 sometime in the next 3-6 weeks.

      Bug fixes:
      • Sandbox missions now have trade contracts to trade Gold for Nanites and Zorium.
      • Campaign missions now include a progress bar showing mission completion in the "Info" pane of the Colony Control Panel
      • Tons of fixes to text in French, German, Spanish, Chinese, Italian, and Russian
      • Lots of UI layout fixes to localized text
      • Fixed an exploit where it was possible to protect a colony from plague spores by placing inactive, disconnected Intake Fans around it
      • Fixed an issue where Mines would have higher productivity after loading from a saved game
      • Fixed bug where expedition vessel colors could be mismatched after loading from a saved game
      • The starting Construction Drone Station in sandbox Tenari Glacier can now be recycled

      Tuning Changes:
      • Increased Farm productivity and decreased Greenhouse productivity for all tiers (roughly +3% for Farms and -3% for Greenhouses)
      • Greenhouses now cost 1 more Nanite
      • Laser Mines are now 2 Nanites cheaper
      • Laser Mines now only waste 40% of minerals, not 50% -- localization adjustments needed!
      • All deposits can now be mined faster -- 5% faster for Iron and Copper, 20% faster for Potash, and 10% faster for all others
      • Nanite Processors are now 5% more productive
      • Lightning Towers now convert roughly 15% less electricity to stored power in Energy Batteries
      • All colony boosts now consume stored power in Energy Batteries roughly 10% more quickly
      • Morale should be very slightly lower at normal difficulty (and difficulty settings near normal) for medium and large colonies

      Additional fixes in update #6:
      • Adding path points to an expedition vessel that already has a path will no longer reset the current path
      • Fixed a rare issue with plague spore microbes sometimes disappearing depending on the camera position
      • Various additional UI fixes for localization


      Hallo allerseits!

      Post-Start Update # 5 ist jetzt live. Dieses Update enthält eine Menge von Bug-Fixes, vor allem für lokalisierten Text, und viele Tuning-Tweaks.

      Denken Sie daran, wir arbeiten gleichzeitig an Content Drop 1, der dem Spiel mehrere neue Gebäude hinzufügen wird. Wir sterben, um es zu verkünden! Bleiben Sie dran ... wir erwarten Content Drop 1 irgendwann in den nächsten 3-6 Wochen.

      Bug fixes:
      • Sandbox-Missionen haben jetzt Handelsverträge, um Gold für Nanites und Zorium zu handeln.
      • Kampagnenmissionen beinhalten nun einen Fortschrittsbalken, der die Missionsabwicklung im Bereich "Info" der Colony Control Panel enthält
      • Tonnen von Fixes für Text in Französisch, Deutsch, Spanisch, Chinesisch, Italienisch und Russisch
      • Viele UI-Layout Fehler bei lokalisiertem Text behoben.
      • Ein Exploit wurde behoben, wo es möglich war, eine Kolonie vor Pestsporen zu schützen, indem man inaktive Ansauglüfter um diese baute die nicht mit der Kolonie verbunden sind.
      • Es wurde ein Problem behoben, bei dem Minen eine höhere Produktivität nach dem Laden von einem gespeicherten Spiel haben würden
      • Fehler behoben, bei dem Expeditionsschifffarben nach dem Laden von einem gespeicherten Spiel nicht übereinstimmen konnten
      • Die Startbau Drone im Sandkasten Tenari Gletscher kann nun recycelt werden

      Tuning Änderungen:
      • Erhöhte Farmproduktivität und verringerte Treibhausproduktivität für alle Ebenen (etwa + 3% für Bauernhöfe und -3% für Gewächshäuser)
      • Gewächshäuser kosten jetzt 1 weitere Nanite
      • Laser Minen sind jetzt 2 Nanites billiger
      • Laser Minen liefern jetzt nur noch 40% der Mineralien, nicht 50% - Lokalisierung Anpassungen benötigt!
      • Alle Ablagerungen können jetzt schneller abgebaut werden - 5% schneller für Eisen und Kupfer, 20% schneller für Potasche und 10% schneller für alle anderen
      • Nanite Prozessoren sind jetzt 5% produktiver
      • Lightning Towers konvertieren jetzt rund 15% weniger Strom in gespeicherte Energie in Energy Batteries
      • Alle Kolonie-Boosts verbrauchen jetzt gespeicherte Energie in Energy Batteries etwa 10% schneller
      • Moral sollte bei normaler Schwierigkeit (und Schwierigkeitsstufen in der Nähe normal) für mittlere und große Kolonien geringfügig niedriger sein

      Zusätzliche Korrekturen in Update # 6:
      • Das Hinzufügen von Pfadpunkten bei einer Expeditions, die bereits einen Pfad hat, setzt den aktuellen Pfad nicht mehr zurück
      • Ein seltenes Problem mit Pest-Sporen-Mikroben, die manchmal verschwinden, je nach Kamera-Position
      • Verschiedene zusätzliche UI-Fixes für die Lokalisierung

      Ist dieses Zitat eine Andeutung auf die Zukunft?
      "Ja aber ändert ja nichts daran und das finale Update ist ja auch ziemlich umfangreich - und die Anno-Reihe geht ja immer weiter ;)"
      Post-Launch Update #7 now live - tweaks & optimizations (1.0.20712)


      Hi everyone!

      As we work toward the upcoming Content Drop 1 (due sometime in the next 3-5 weeks), we saw a few opportunities to improve performance and address some player feedback.

      We felt it better to update the game ASAP with these changes so that you could start seeing the benefits immediately rather than asking you to wait for Content Drop 1.

      Changes:
      • Performance improvements when a large colony is infected by the plague
      • Improved rendering performance when looking towards the horizon
      • Notifications about plague spores, plague infections, and creep spores will no longer accumulate as multiple notifications unless they occur in disparate parts of a colony
      • Increased the maximum warning time interval for many notification types
      • Tweaks to prevent Commissioner Veronika from issuing warnings too frequently in some rare cases
      • Fixed a rare issue where certain plague spores could be hidden behind the ocean in Kelori Strand at certain camera angles
      • Lots of improvements to plague infection spreading to make it more consistent and scale with the difficulty setting; plague will now spread more slowly at easier difficulty settings and more quickly at harder settings (controlled by the Environment Events setting in sandbox games)
      • The food rate-of-change indicator now properly accounts for manufactured foods




      Hallo allerseits!

      Da wir auf den kommenden Content Drop 1 hinarbeiten (irgendwann in den nächsten 3-5 Wochen), sahen wir ein paar Chancen, die Leistung zu verbessern und einige Spieler-Feedback zu adressieren.

      Wir finden es besser, das Spiel ASAP mit diesen Änderungen zu aktualisieren, damit du die Vorteile sofort sehen kannst, anstatt dich zu bitten, auf Content Drop 1 zu warten.

      Änderungen:
      • Leistungsverbesserungen, wenn eine große Kolonie von der Pest infiziert wird
      • Verbesserte Renderleistung bei Blick auf den Horizont
      • Benachrichtigungen über Pestsporen, Pestinfektionen und Kriechsporen werden sich nicht mehr als Mehrfachmeldungen ansammeln, es sei denn, sie treten in verschiedenen Teilen einer Kolonie auf
      • Für viele Benachrichtigungstypen wurde das maximale Warnzeitintervall erhöht
      • Tweaks, um zu verhindern, dass Kommissar Veronika in seltenen Fällen zu häufig Warnungen ausstellt
      • Es wurde ein seltenes Problem behoben, bei dem gewisse Pestsporen hinter dem Ozean in Kelori Strand bei bestimmten Kamerawinkeln versteckt werden konnten
      • Viele Verbesserungen zur Pestinfektion, die sich ausbreitet, um sie konsequenter zu machen und mit der Schwierigkeitsstufe zu skalieren; Pest wird nun langsamer auf einfachere Schwierigkeitsstufen und schneller in härteren Einstellungen (kontrolliert durch die Umgebung Veranstaltungen Einstellung in Sandbox-Spiele)
      • Die Lebensmittel-Rate-of-Change-Indikator jetzt ordnungsgemäß für Fertiggerichte
      Ist dieses Zitat eine Andeutung auf die Zukunft?
      "Ja aber ändert ja nichts daran und das finale Update ist ja auch ziemlich umfangreich - und die Anno-Reihe geht ja immer weiter ;)"

      Neu

      Post-Launch Update #8 now live - optimizations for large colonies (1.0.20802)
      17. AUGUST - PAUL T



      Cerulean Vale colony courtesy of user Annothek

      Hi everyone!

      I'm happy to say that we've made huge progress toward Content Drop 1 over the last week, and we expect to deliver it sometime in the next 2-4 weeks for sure.

      While working on all of those exciting as-yet-unannounced new features, we saw a few opportunities to improve performance and address some player feedback, and we felt we should put this update in your hands ASAP.

      Changes in this update:
      • There should now be much less 'lag' when placing or recycling buildings in very large colonies
      • Optimized loading; some saved games with extremely large colonies (such as the one shown above) now load anywhere from 2x to 8x faster
      • Fixed an issue with the Farm / Greenhouse productivity values not being shown properly if you dragged it outside the colony
      • Added a read-only key binding to the key bindings list: "Hide Interface" (Ctrl-Alt-X) -- this is useful for taking screenshots. It's always been there but not all users were aware of it
      • Fixed an issue that could cause the "Not All Citizens Relocated" notification to pop up twice in a row for the same residential structure
      • Fixed a very rare stability issue related to Expedition Centers
      • Fixed a issue that would sometimes show a medal in the main menu for levels that had been lost; these should only show up for missions that have been won

      Thank you for being a part of the Aven Colony community! Your infectious enthusiasm keeps us going.

      Hang tight; we've got some really exciting new content on the way, including Content Drop 1 and further updates after that.

      We're also working closely with our partners at Team17 to finalize our development roadmap and we'll be sharing it with you as soon as we can.

      -Paul Tozour and the Mothership Entertainment Team



      Hallo allerseits!

      Ich bin froh zu sagen, dass wir in der letzten Woche große Fortschritte in Richtung Content Drop 1 gemacht haben, und wir erwarten, dass wir es in den nächsten 2-4 Wochen sicherlich liefern werden.

      Während wir an all jenen aufregenden, aber noch unangekündigten neuen Features arbeiteten, sahen wir ein paar Möglichkeiten, die Leistung zu verbessern Aufgrund von Feedback der Spieler, und wir wollten unbedingt, dass wir dieses Update so schnell wie möglich in deine Hände geben sollten.

      Änderungen in diesem Update:
      • Es sollte jetzt viel weniger "lag" bei der Platzierung oder Recycling von Gebäuden in sehr großen Kolonien geben
      • Optimierte Beladung; Einige gespeicherte Spiele mit extrem großen Kolonien (wie die oben gezeigten) laden nun überall von 2x auf 8x schneller ein
      • Es wurde ein Problem mit den Farm / Greenhouse-Produktivitätswerten behoben, die nicht ordnungsgemäß angezeigt wurden, wenn man es außerhalb der Kolonie hielt.
      • Hinzufügen einer schreibgeschützten Schlüsselbindung an die Schlüsselbindungsliste: "Hide Interface" (Ctrl-Alt-X) - das ist nützlich, um Screenshots zu machen. Es war immer da, aber nicht alle Benutzer waren sich dessen bewusst
      • Es wurde ein Problem behoben, das dazu führen könnte, dass die Benachrichtigung "Not All Citizens Relocated" zweimal hintereinander für dieselbe Wohnstruktur auftaucht
      • Es wurde ein sehr seltenes Stabilitätsproblem im Zusammenhang mit Expeditionszentren behoben
      • Ein Problem wurde behoben, das manchmal eine Medaille im Hauptmenü für Levels, verloren ging, Diese sollten nur für Missionen auftauchen, die gewonnen wurden

      Vielen Dank für die Teilnahme an der Aven Colony Community! Ihre ansteckende Begeisterung hält uns weiter.

      Bleib 'dabei; Wir haben einige wirklich aufregende neue Inhalte auf dem Weg, darunter Content Drop 1 und weitere Updates danach.

      Wir arbeiten auch eng mit unseren Partnern bei Team17 zusammen, um unsere Entwicklungs-Roadmap abzuschließen und wir werden sie mit Ihnen teilen, sobald wir können.

      -Paul Tozour und das Mothership Entertainment Team

      Ist dieses Zitat eine Andeutung auf die Zukunft?
      "Ja aber ändert ja nichts daran und das finale Update ist ja auch ziemlich umfangreich - und die Anno-Reihe geht ja immer weiter ;)"